Jánosháza

Jánosházi Közös Önkormányzati Hivatal

9545 Jánosháza, Batthyány u. 2.
Telefon: +36 95 551-210
Fax: +36 95 551-213
E-mail: hivatal@janoshaza.hu

SAJTÓKÖZLEMÉNY – A jánosházi Szent Imre Általános Iskola 7. osztályosai Erdélyben

2019. június 01-04. között erdélyi tanulmányi kiránduláson vehettek részt a jánosházi Szent Imre Általános Iskola 7. osztályos diákjai (Túrák és kirándulások Torockó központtal). Nagykárolyban megtekintettük a Károlyi-kastélyt és a volt Aranyszarvas fogadót, ahol Petőfi Sándor megismerkedett Szendrey Júliával. Érmindszenten (Adyfalva) felkerestük Ady Endre szülőházát, emlékkoszorút helyeztünk el a nagy költő tiszteletére. A szállásunk a nagyenyedi ún. Svájci Házban volt, ahol szívélyes vendéglátásban részesültünk, megkóstolhattuk a tájjellegű ételeket is.

A 2. napon a torockói Néprajzi Múzeum tárlatát csodálhattuk meg, majd Kolozsvárra indultunk és a város nevezetességeivel ismerkedtünk (Mátyás király szülőháza és szobra, a Szent Mihály templom és a Farkas utcai református templom). Tordára utaztunk tovább, a méltán népszerű Sóbányában a természet föld alatti csodáiban gyönyörködhettünk. Ezt követően a legendák szurdokában, a Tordai-hasadékban járhattunk végig felejthetetlen élményként egy függőhidakkal felszerelt túraútvonalat.

A 3. napot a természetjárásnak szenteltük. A komoly fizikai erőnlétet kívánó túra a Székelykőre vezetett, ahonnan páratlan kilátás tárult elénk. A gyermekek jelesre vizsgáztak kitartásból, segítőkészségből. A délután során megható élmény volt a torockói Kis Szent Teréz Gyermekvédelmi Központban tett látogatás, az itthon gyűjtött adományok, felajánlások átadása. Hazafele Nagyenyeden megnéztük a megújult Bethlen Gábor Református Kollégiumot.

A 4. nap reggelén Gyulafehérvárra indultunk, megtekintettük a Székesegyházat, elhelyeztük emlékkoszorúnkat Hunyadi János sírjánál. A következő megállónk Vajdahunyad volt, ahol a „várak királyát”, a történelmi Magyarország egyik leglátványosabb várkastélyát barangolhattuk be. Déván átutazva utolsó megállónk Aradon volt, ahol leróttuk kegyeletünket az aradi vértanúk Emlékoszlopánál. Ismeretekben és élményekben gazdagon, magyarságtudatunkban megerősödve tértünk haza.

A 29 diák és 3 kísérő pedagógus számára a pénzügyi feltételeket a Határtalanul!-program keretében az Emberi Erőforrás Minisztériuma támogatta. Az elnyert támogatás összege: 1.740.000 forint, pályázati azonosító: HAT-18-01-0602.